| Subiectul anterior :: Subiectul urmator |
| Autor |
Mesaj |
catalin.p Membru

Data inscrierii: 19/Mar/2007 Mesaje: 40 Localitate: IASI/OSLO
|
Trimis: 19/03/2007 11:12 Titlul subiectului: Dragi studenti romani |
|
|
Buna,
Sunt sigur ca multi dintre noi nu am avut ocazia sa ne intalnim chiar daca unii sunt veniti aici de cateva luni, altiide ani de zile.
Stim bine ca viata in Romania e asa cum e insa Norvegia ne da sansa de a spera la un viitor cat mai decent.
Eu sunt student in Norvegia, Oslo de patru ani si pot spune ca nu e asa de usor. Sunt sigur ca si voi stiti foarte bine asta si treceti/a-ti trecut prin anumite obstacole cat ati fost/sunteti studenti.
Sa fii student nu e usor la tine in tara dar mai ales intr-o tara straina, unde comunici, citesti, scrii si ai examene in norvegiana. De exemplu un stres in plus sunt actele pentru viza de student pe care le depui in fiecare an de studii si asteptarea vizei de student "ventetiden" gandindu-te "oare vine sau nu mai vine viza aceea ?" cu toate ca tu ai toate actele in ordine. Se pare ca cei de la udi nu-si fac treaba asa cum trebuie si cam uita de studentii "øst-europeni" cu toate ca noi stim mai bine decat ei legile si ce acte trebuiesc. DET ER FRUSTRERENDE ! Poate mai e cineva caruia i s-a intamplat asta insa mie mi s-a intamplat si sunt foarte sigur ca nu sunt singurul. A trebuit in anul doi de studii, cand mi-am depus pentru viza de student, sa astept un an care nu trebuia sa ia mai mult de 3 luni dupa regulile de la UDI. Normal ca nici in ziua de astazi nu stiu de ce a durat atata, nu stiu nici ei. S-a intamplat, aste e viata, acum totul e ok si merg mai departe cum zice norvegianul ”..STÅ PÅ ..”. Nu vreau sa intru in amanunte insa aceasta tema nu-si prea are locul aici in subiectul asta. A fust un exemplu asta.